Lättläst

Många människor är med om brott. Brott är till exempel när någon slår dig eller hotar dig eller tar något som är ditt.

Efter brottet behöver du hjälp. Du kan få hjälp av människor från Brottsofferjouren.

Brottsofferjourens hjälp kostar inget. Brottsofferjouren finns över hela landet.
Du kan ringa 0200-21 20 19 för att få hjälp. Du kan vara anonym. Ingen utomstående kommer att få se dina uppgifter.

För att läsa mer om brott och brottsofferjouren. Klicka på rubrik-knapparna i menyn.

Vid behov av hjälp, vänligen kontakta oss via telefon 0709-70 50 50 eller epost info@goteborg.boj.se